persoonlijke info en aanbod priveles & bedrijven & scholen & wekelijkse lesjes

 

indien je inlichtingen over lesinhoud of locatie mag je altijd mailen naar declerckp.drumeditatiedocent@hotmail.com of gsm nr0474460603

voor inschrijving gelieve locatie en naam door te mailen

 

PRIVE LES

er is mogelijkheid om privéles te krijgen na contact en afspraak met mekander

declerckp.drumeditatiedocent@hotmail.com of gsm nr0474460603

 

VOOR SCHOLEN

tevens is er ook mooi aanbod voor scholen , is heel mooi pakket om relaxatiedag in te richten en de leerlingen vooral de leeftijsgroep 13 a 16 jarigen een ontspannende dag te bezorgen omdat deze groep in puber fase zit en ontspanning en relaxatie heel goed kan gebruiken , zo kan je paar klassen beurtelings per anderhalf uur per sessie werken of relaxatiedag inlassen voor 4 klassen waarvan ze beurtelings wisselen bv yogaklas massageklas enzo ... , verder inlichtingen te verkrijgen via email of gsm of persoonlijk afspraak ter plaatse

declerckp.drumeditatiedocent@hotmail.com of gsm nr0474460603

 

VOOR BEDRIJVEN

Over heel de wereld wordt tegenwoordig aan Yoga & meditatie gedaan, niet alleen in de prive-sfeer, zo ook in bedrijven.

dit is een oplossing tegen stress en ziekteverzuim. Vooral in bedrijven waar de prestatiedruk hoog is kan een wekelijkse of naargelang de afspraak de yogasessie de werknemers voorzien van een letterlijke adempauze waarbij men zich erg vaak weer fit voelt en zin heeft om aan de slag te gaan.

Men krijgt meer lichaamsbewustzijn waardoor men preventief kan gaan werken aan verkeerde gewoontes die vaak eindigen in allerlei soorten kwalen.

Gezamenlijk focussen op iets heel anders kan bevorderlijk werken voor de teamspirit.

Voor een bedrijf is dit een investering aangezien een gezond en goed-functionerende onderneming staat en valt bij de werklust en vitaliteit van haar werknemers.

Bovendien is dit in principe aftrekbaar , alle inlichtingen via email of gsm of persoonlijke afspraak mogelijk

declerckp.drumeditatiedocent@hotmail.com of gsm nr0474460603

 

WEKELIJKSE LESSEN

Iedere woensdagavond

Rozeveldstraat 84

8820 Torhout

is een zijstraatje van rozeveldstraat aan nr 80 en is ook nog rozeveldstraat , staat aangeduid met bordje op hoekje van straat ,

en is heel mooi t vinden via google maps op de computer en de site www.alethiea.be

iedere maandagavond

in de frederik sanderlaan 14

8200 sint-andries

in de omliggende straten meer dan voldoende parking meestal met blauwe schijf

 

 

Mediteren hoe begin je eraan

13/08/2018 hartenzielmeditatie

 

“Meditatie is geen passief zitten in stilte. Het is zitten met een open bewustzijn, vrij van afleiding en zo het heldere begrip laten ontstaan dat voortkomt uit concentratie”

Bij deze meditatietechniek volg je met aandacht je ademhaling. Iedere keer als je afdwaalt, breng je je aandacht weer terug naar de ademhaling. Op deze manier train je zowel concentratie als opmerkzaamheid. Het is mijn favoriete meditatietechniek, omdat het zo’n natuurlijke methode is. Meditatie leidt niet tot snelle resultaten, maar wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat langdurige beoefening van meditatie tal van heilzame effecten heeft. Het is dus zeker de moeite waard om te doen.

HOUDING

Het maakt niet heel veel uit in welke houding je gaat zitten. Je hoeft dus niet in de lotushouding te zitten, maar je kunt ook gewoon op een knielkrukje of op een stoel mediteren Zorg in ieder geval voor een rechte rug. Aan de ene kant moet de zithouding comfortabel zijn, aan de andere kant is het ook belangrijk dat je wakker en alert blijft. Het is dus een fijne balans tussen ontspanning en alertheid.

OGEN

Je kunt je ogen sluiten of half geopend houden, net wat je het prettigst vindt. Als je met half geopende ogen mediteert, richt je blik dan naar een plek op de vloer op ongeveer anderhalve meter voor je.

HANDEN

Soms worden er specifieke handposities voorgeschreven (mudra’s). Persoonlijk vind ik het niet perse nodig om je handen op een bepaalde manier te houden. Je kunt ze gewoon op je knieën, bovenbenen of in je schoot leggen zoals in schaaltje.

TECHNIEK

1.Richt je aandacht op je ademhaling. Je kunt je focussen op het gevoel rond de neusgaten; voel hoe de lucht naar binnen en naar buiten stroomt. Een andere mogelijkheid is dat je je aandacht richt op het opbollen en vlakker worden van de buik. Het maakt niet zoveel uit of je je neusgaten of je buik als focuspunt kiest. Maar als je eenmaal een focuspunt hebt gekozen, blijf daar dan bij (in ieder geval gedurende de meditatiesessie).

2.Laat de ademhaling zijn eigen gang gaan. Je bent puur een toeschouwer, je doet niets om de ademhaling te veranderen.

3.Als je merkt dat je afdwaalt, breng je je aandacht weer zachtjes terug naar de ademhaling.

TIJDSDUUR

Mediteer 15 – 20 minuten. En volgens de jaren ervaring in groepen zie ik meestal tussen 23minuut en 27 minuut dat de meeste mensen dan hun bewegingen beginnen neus jeuk haar jeuk wiebelen enzo voort.

Reken echter niet op snelle resultaten. Als je de vruchten van meditatie wilt plukken, moet je regelmatig mediteren gedurende een langere periode. Toch kan het zijn dat je al na een paar weken merkt dat je je prettiger en rustiger voelt. En dat je omgeving een andere energie aanvoel bij jou

Hoewel het dus een langzaam werkend middel is, zijn de voordelen van meditatie beoefening zo groot dat ik denk dat steeds meer mensen zullen gaan mediteren. Zeker nu de kosten van de gezondheidszorg steeds hoger worden, zullen eenvoudige en goedkope preventieve middelen (zoals meditatie) steeds meer in de belangstelling komen te staan.

GEDULD MET JEZELF

Hoewel de hier beschreven methode eenvoudig is, is het beslist niet makkelijk. Zeker in het begin zul je merken dat je je niet langer dan een paar tellen op de adem kunt concentreren. Heb geduld met jezelf. Het is helemaal niet erg als je voortdurend afdwaalt. Het is maar een oefening, meer niet. Mettertijd zul je merken dat je je steeds beter zult kunnen concentreren.

TELLEN ALS HULPMIDDEL

Als je het echt heel moeilijk vindt om je op de ademhaling te concentreren, kun je je ademhalingen tellen. Je telt de uitademingen van 1 t/m 10 en dan begin je weer bij 1. Het kan zijn dat je de tel kwijtraakt of dat je merkt dat je te ver door hebt geteld. Geen probleem, je begint dan gewoon weer bij 1. Uiteraard tel je niet hardop. Een andere methode is dat je ‘in’ denkt bij elke inademing en ‘uit’ bij elke uitademing. Pas op dat je niet teveel opgaat in het tellen of ‘in’ en ‘uit’ denken. Besef dat het slechts hulpmiddelen zijn om je op de ademhaling te concentreren.wat mooie is een vierkant te visualiseren en zo 5 inademen 5niks 5uit 5 niks vindt ik heel praktische

TIJDSTIP

Sommige leraren adviseren om in de vroege ochtend te mediteren. Maar als je liever op een ander moment van de dag mediteert, doe dat dan gerust. Mediteer bij voorkeur dagelijks. En vooral maak een plakje dat je iedere keer thuiskom bij jezelf

EENVOUD

Houd het simpel. Er wordt heel veel gezegd en geschreven over meditatie, en dat maakt het er niet altijd makkelijker op. Hoofdzaak is dat je je op de adem concentreert en steevast je aandacht naar de adem terugbrengt als je afdwaalt . Geniet ervan das allerbelangrijkste

En voor alle info en lesjes www.hartenzielmeditatie.be